Obavezan korak pre dostavljanja finansijskih izveštaja za 2018. god.

Pretraga evidencije obveznika – obavezni korak pre dostavljanja finansijskih izveštaja za 2018. godinu

Pre dostavljanja finansijskih i drugih izveštaja putem posebnog informacionog sistema, Agenciji za privredne registre, obveznici su dužni da izvrše proveru ažurnosti podataka u evidenciji obveznika. U protivnom, ako su ti podaci neažurni, obveznik neće moći da izvrši obavezu dostavljanja izveštaja putem tog sistema, u skladu sa propisima.

Pretraga evidencije obveznika može se vršiti po matičnom broju, poreskom identifikacionom broju (PIB) ili po nazivu pravnog lica odnosno preduzetnika.

Kroz pretragu evidencije obveznika korisnicima su na raspolaganju podaci za svakog pojedinačnog obveznika, i to:

  • statusni podaci (poslovno ime, matični broj, adresa, PIB, pravna forma, delatnost, poslovna godina, datum osnivanja i broj meseci poslovanja) i
  • podaci o zakonskom zastupniku (ime i prezime, JMBG i funkcija).

U okviru evidencije obveznika dati su i ostali podaci o obvezniku, kao što su:

  •  veličina obveznika koja je utvrđena na osnovu podataka iz finansijskih izveštaja za prethodnu 2017. godinu (veliko, srednje, malo, mikro),
  • obaveza vršenja revizije finansijskih izveštaja za 2018. godinu (u skladu sa članom 21. Zakona o reviziji),
  • računovodstvena regulativa za sve vrste finansijskih i drugih izveštaja za 2018. godinu (prema veličini, kao i regulativi koju je obveznik primenio u prethodnoj 2017. godini),
  • na kojim obrascima obveznik sastavlja izveštaje (u zavisnosti od grupe pravnih lica kojoj pripada – privredna društva, banke, društva za osiguranje, itd.).

Izveštaje za statističke potrebe, odnosno finansijske izveštaje i propisanu dokumentaciju obveznik može da dostavi putem Posebnog informacionog sistema Agencije, samo ako se njegovi ažurni podaci nalaze u evidenciji obveznika. Iz tog razloga svi obveznici su dužni da pre dostavljanja pomenutih izveštaja izvrše uvid i provere ažurnost podataka u evidenciji obveznika.

Ukoliko utvrde da podaci u evidenciji nisu ažurni, nužno je da upute reklamaciju za ažuriranje tih podataka na i-mejl obveznicifi@apr.gov.rs. Za obveznike koji se ne registruju u registrima Agencije za privredne registre, poželjno bi bilo da oni u cilju što bržeg postupanja po reklamaciji, u prilogu iste dostave dokaze kojima potvrđuju istinitost navoda iz reklamacije (kopija izvoda ili rešenja iz nadležnog registra ili drugog dokumenta), u skladu sa propisima.

 

Izvor: website Agencije za privredne registre